نبود متقاضي، از مشکلات مسکن مهر
نوشته شده توسط : محسن

نبود متقاضي، از مشکلات مسکن مهر

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، "توحید اخلاقی" در جلسه شورای مسکن استان بر تامین منابع لازم برای رفع مشکلات مسکن مهر تاکید کرد.

یارانه

وی گفت: مشکل فاضلاب در پروژه‌های مسکن مهر وجود دارد و در این زمینه تامین اعتبارات غیرنقدی مورد انتظار بوده که با وجود هماهنگی‌ها از سوی مسئولان دولتی، اقدامات لازم از سوی متولیان انجام نگرفته است.

اخلاقی ادامه داد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر چاه‌های جذبی برای فاضلاب در نظر گرفته و مصوب شده که این چاه‌ها جوابگو نبوده و بسته‌های وارادتی نیز مقرون به صرفه نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در زمینه تکمیل سیستم فاضلاب شهر سهند نیز یارانه لازم دریافت و به حساب شرکت واریز شده، اما در زمینه به کارگیری پیمانکاران غیرنقدی مشکلاتی وجود دارد که سعی می‌شود هماهنگی‌های لازم انجام گیرد.

اخلاقی اظهار کرد: در زمینه استفاده از منابع مالی محدودیت‌هایی از سوی مرکز در مبالغ بالای 50 میلیارد ریال انجام می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برق‌رسانی به واحدهای مسکن مهر واقع در شهرک اندیشه تبریز نیز از طریق منابع نقدی و غیرنقدی انجام می‌شود و در این زمینه نیز نسبت به واگذاری زمین برای نصب ترانس‌ها و پست برق اقدام می‌شود.

وی بر تسریع در واگذاری مسکن مهر تکمیل شده در شهرهای مختلف استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه آئین نامه‌هایی وجود دارد که باید شرکت‌های مجری و پیمانکاران سرعت عمل داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۱۲۲ هزار و ۲۹۷ واحد مسکن مهر در استان احداث شده که 898 هزار و 89 واحد افتتاح شده و پنج هزار و 602 واحد نیز آماده افتتاح در دهه فجر امسال می‎باشد و ۲۶ هزار و ۸۰۶ واحد دیگر هنوز تحویل نشده است .

اخلاقی ادامه داد: 44 هزار و 531 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 17 هزار و 758 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 36 هزار و 269 واحد در شهر جدید سهند و 23 هزار و 739 واحد در بافت‌های فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی به مهم‌ترین مشکلات مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: کمبود آورده از سوی متقاضیان، نبود متقاضی برای برخی از واحدها در شهرهای زیر 25 هزار نفر، نبود فاضلاب و دیگر زیرساخت‌ها در برخی از پروژه‌ها از عمده مشکلات موجود در مسکن مهر استان است.

اخلاقی گفت: حدود 19 مدرسه، 10 کلانتری و 18 مسجد هم برای پروژه‌های مسکن مهر در استان مورد نیاز است که از این تعداد 12 مدرسه، هشت مورد از مساجد و دو مورد از کلانتری، کارهای اجرایی شروع شده است و مابقی هم در صورت تأمین اعتبار شروع می‌شود.

زمان واریز یارانه





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: